رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی

جوامع امروز به زبان های واحد و مشترکی به غیر زبان های رایج در میان انسان ها نیاز دارند.  تا به حال به برخی از انواع زبان های مفهومی که در جهان گسترده اند فکر کرده اید؟ تا به حال به رنگ ترافیکی که بر خیابان ها و جاده ها نقش بسته اند دقت کرده اید؟ علائمی که با رنگ ها زیبا از تصادفات جلوگیری می کنند و سبب زیبایی بیشتر هستند.

جهان نوین، اصول و شیوه های مدرن و متریال استاندارد را جایگزین شیوه های سنتی نموده است. رنگ ترافیکی، یکی از مهم ترین پارامتر های اجرای قوانین رانندگی در سطح شهر ها و کاهش حجم ترافیک است. فروش رنگ ترافیکی بر اساس نوع متریال مورد نیاز و شیوه اجرای آن در محیط صورت می گیرد. تنوع بالای محصولات رنگ ترافیکی و ویژگی هایی که هر یک ارائه می دهند یکی از ضروریات جوامع امروزی است.

 

اجرای رنگ ترافیکی

 

این محصول جهت اجرای خط کشی و ترسیم علائم ترافیکی بر سطح خیابان ها استفاده می شود. تجهیزات ترافیکی، زبان واحد و مشترک تمام انسان ها در جهان است تا قوانین به شیوه ای مناسب و همه گانی اجرا شوند. القای مفاهیم و اصول برای افراد پیاده و خودرو ها به وسیله این علائم صورت می پذیرد.

برترین رنگ ترافیکی دارای ویژگی هاییی چون؛ سرعت خشک شوندگی مناسب، چسبندگی، انعطاف و ماندگاری مناسب است. هم چنین مقاومت در برابر عوامل آسیب رسانی چون آب باران، تردد، فشار مکانیکی و نور خورشید نیز از ارزش بالایی برخوردارند. قیمت رنگ ترافیکی نیز بر اساس نوع رنگ و حجم آن تعیین می شود. هم چنین اجرای رنگ ترافیکی با استفاده از برترین ماشین آلات و ابزار های مدرن و شیوه های متناسب با این ابزار انجام می شوند.

فروش عمده رنگ ترافیکی

یکی از بهترین و با کیفیت ترین رنگ های ترافیکی که در داخل کشور تولید می شود، رنگ ترافیک ژیوان می باشد. رنگ ترافیکی ژیوان کاملا بر اساس استانداردهای جهانی تهیه و تولید می شود. مهمترین راه های ارتباطی بین شهرهای مختلف خیابان ها هستند، حجم تردد خودروها در خیابان بسیار بالاست در نتیجه لازم است علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها به خوبی وجود داشته باشد تا جاده کاملا ایمن باشد.

رنگ ترافیکی جزء زیر شاخه های رنگ صنعتی می باشد، که می توانید در انواع مختلف رنگی نسبت به سفارش رنگ ترافیکی اقدام خرید رنگ ترافیکی در تهران در انواع آن توسط مراکز معتبر آن صورت می گیرد. ژیاون به صورت عمده و با مقدار بالا این کالا را عرضه می کنند. خرید عمده رنگ ترافیکی در کاهش قیمت آن نقش بسزایی دارد و مشتری می تواند از فروشنده تخفیف قابل توجهی بگیرد.

رنگ ترافیکی با کیفیت درجه یک از کشورهای اروپایی توسط شرکت های بازرگانی به ایران وارد می شود و به دلیل گران شدن ارز، روز به روز به قیمت آن نیز افزوده می شود. وارد کننده ها این کالا را با کسب مجوزهای لازم و رعایت قوانین کشور به ایران وارد می کنند و در این راه سود خوبی را کسب می کنند.

"رنگ ترافیکی

  • رنگ های ترافیکی گرم، خاصیت خشک شوندگی بسیار سریع در این نوع از رنگهای ترافیکی بارز است. به همین دلیل در خط کشی و نشانه گذاری اتوبان ها و بزرگراه ها و مسیر های اصلی پرتردد قابل استفاده هستند.
  1. رنگ اپوکسی گرم
  2. رنگ آلکیدی گرم
  3. رنگ هیدروکربنی گرم

رنگ ترافیکی

  • رنگ ترافیکی چند جزئی(2 و 3 جزئی)، چسبندگی بسیار بالا در بتن و آسفالت و مقاوت در برابر سایش، ویژگی های آن هستند. معمولا برای مسیر های پر رفت و آمد پیاده رو ها از این نوع رنگ استفاده میشود.

رنگ ترافیکی

رنگ های ترافیکی باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

  • قابلیت شتشتو
  • قابلیت اجرا در ضخامت های گوناگون
  • تنوع رنگی
  • مقاومت نسبت به اشعه های uv
  • مقاومت نسبت به آلودگی های جوی و زمینی
  • مقاومت مکانیکی
  • مقاومت در برابر فرسایش و ضربه
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی و روغنی

رنگ ترافیکی

رنگ های ترافیکی

برای حفاظت هر چه بیشتر از رنگهای ترافیکی بسیار اهمیت دارد که به چه روشی بر بستر جاده اجرا شوند. نظارت بر استاندارد ها و نحوه اجرای رنگ از اهمیت و دلایل ماندگاری هستند. نظارت بر روغن ریزی ماشین ها که سبب تخریب رنگ های جاده ای می شوند باید در درجه اهمیت قرار گیرند.

رنگ ترافیکی

عوامل بسیاری در هنگام اجرا ممکن است سبب کاهش عمر رنگ ترافیکی شوند. عدم مخلوط شدن مناسب و استفاده از مواد بی کیفیت در هنگام اجرا بسیار مضر خواهند بود. نیروی ماهر و متخصص از جمله عوامل مهم در این زمینه است. دیبا نقش ژیوان دارای ماهر ترین افراد و با تجربه ترین متخصصان اجرای رنگ ترافیکی است.

رنگ سفید ترافیکی

قیمت رنگ ترافیکی در کرج

صنعت تولید رنگ های صنعتی ترافیکی بسیار گسترده است و میزان تولیدات آن در انواع اشکال و کاربرد ها وجود دارند. رنگ ترافیکی از گونه  رنگ های مناسب برای خط کشی خیابان ها، بزرگراه ها، کوچه ها، استخر و پارکینگ است. که به همین نسبت که این رنگ در موارد بسیار خاصی به کار میرود به همین میزان هم کاربرد های خاصی دارد. رنگ ترافیکی فرمولاسیون متفاوتی از انواع رنگ هایی مانند رنگ ساختمان دارد.

به همین دلیل است که میتوان رنگ ترافیکی را در فضای بیرونی اجرا کرد. اما در میان طیف گسترده ای که از رنگهای ترافیکی بر سطح جاده ها دیده اید کدام رنگ بیشترین میزان به کارگیری را داشته است؟ رنگی در میان رنگهای ترافیکی هست که بتوان عنوان پر استفاده شده ترین رنگ را به آن داد؟ به نظر میرسد با یک بررسی کوچک در سطح شهر؛

در میان علائم افقی، حروف و خط کشی ها میشود به یک رنگ رسید. رنگ ترافیکی سفید را می توان به عنوان رنگی انتخاب نمود که در همه جا دیده میشود. رنگ سفید از فام های پرکاربرد در میان انواع رنگ ها است. این رنگ به دلایل بسیاری است که بسیار استفاده شده است.

رنگ سفید ترافیکیچرا رنگ ترافیکی سفید؟

  • وضوح کامل در روز
  • وضوح کامل و عالی در شب
  • وضوح مناسب در آب و هوای بارانی و نامسائد
  • رنگی جهانی و شناخته شده در حوزه خط کشی خیابان ها
  • رنگ سفید در بسیاری از توصیه نامه ها و قوانین کشور ها به عنوان رنگ مناسب در این زمینه انتخاب شده است.
  • رنگ سفید ترافیکی سهولت در اجرا و افزایش سرعت ترسیم را حاصل میشود
  • این رنگ کمتر از رنگ های دیگر مورد آسیب قرار میگیرد
  • رنگ سفید کنتراست مناسبی با سطح زمین دارد و موجب دید بهتر میشود.
  • با توجه به این که سطح اکثر خیابان ها آسفالت است و رنگ تیره و بی روحی دارد، این رنگ بسیار مناسب و روحبخش است.

رنگ سفید ترافیکی

کاربرد های رنگ ترافیکی سفید

  1. خط کشی طولی خیابان ها
  2. رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده
  3. رنگ آمیزی سطوح پر تردد
  4. رنگ آمیزی بزرگراه ها و آزادراه ها
  5. خط کشی و رنگ آمیزی سالن های ورزشی
  6. خط کشی و رنگ آمیزی پارکینگ ها
  7. رنگ آمیزی استخر

رنگ سفید ترافیکی

رنگ ترافیکی سفید باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

اصولا رنگهای ترافیکی در معرض اشعه های مخرب uv قرار دارند. رنگ ترافیکی سفید دقیقا به دلیل سفید بودن کمتر از دیگر رنگ ها تخریب می شود. مقاومت عالی این رنگ در برابر جذب آلودگی ها سبب شده تا به رنگی پر مخاطب تبدیل شود. رنگ سفید علاوه بر این که از نظر بینایی انسان به راحتی قابل تشخیص است نیز محبوب است.

سطح تیره خیابان نیاز به رنگی در بالاترین درجه روشنی قرار دارد. مفاهیم رانندگی باید به راحتی به رانندگان انتقال یابند تا موجب راهنمایی آن ها شود. پس اهمیت دارد که چه رنگی را انتخاب کنیم و به کار ببریم. رنگ سفید ترافیکی از پر مخاطب ترین و پر فروش ترین طیف های رنگی در جهان است. تصور کنید برای ترسیم علائم افقی از رنگ هایی مانند آبی، سبز یا قهوه ای استفاده کنیم. به یقین رانندگان نمی توانند آن ها را ببینند و تشخیص دهند.

رنگ سفید ترافیکی

رنگهای ترافیکی سفید ژیوان چگونه است؟

  • فرمولاسیون نو و الگوبرداری شده از تکنولوژی روز اروپا
  • مقاومت عالی در برابر پوسته شدن و کمرنگ شدن
  • مقاوم در برابر تردد و فشار
  • مقاوم در برابر سایش و تخریب
  • مقاوم در برابر آب و هوای نامساعد و نور خورشید
  • وضوح عالی و درخشندگی بی نظیر
  • زیبایی استثنائی
  • مناسب برای استفاده در انواع دما و آب و هوا
  • چسبندگی فوق العاده
  • انعطاف پذیری بینظیر

رنگ سفید ترافیکی

نحوه اجرای رنگ گرم ترافکی و  رنگ سرد ترافیکی

رنگ های ترافیکی امروز یکی از تولیدات گسترده صنایع رنگ هستندو البته در گسترش راه ها و شهرسازی نیز ضروری انگاشته می شوند. این رنگ ها از خانواده رنگ های صنعتی هستند و در وهله اول برای خط کشی حریم جاده ها، رنگ آمیزی و ترسیم علائم افقی و ترافیکی هستند. رنگهای ترافیکی علاوه بر تاثیر فوق العاد در زیباسازی شهر ها برای راهنمایی رانندگان و جلوگیری از اشتباهات رانندگی و ایجاد ترافیک های شهری بسیار کاربرد دارند.
امروزه بعد تازه ای از این ترسیمات شهری پا به عرصه گذاشته اند و با تنوع رنگی بسیار بالا و کیفیت بسیار خوبی ارائه می شوند. رنگهای ترافیکی انواع بسیاری دارند و گونه های مختلفی را شامل می شوند. در این میان در یک دسته بندی کلی آن ها را به رنگهای ترافیکی مناسب برای دمای مختلف بخش بندی می کنیم. امروزه شرکت های تولید کننده رنگ های صنعتی مسئولیت اجرای حرفه ای پروژه ها را نیز بر عهده دارند.

رنگ ترافیکی

انواع رنگ های ترافیکی

  1. رنگ سرد ترافیکی
  2. رنگ ترافیکی گرم

در یک تقسیم بندی کلی رنگهای ترافیکی به این 2 دسته تقسیم می شوند. نوع اول یعنی رنگ سرد ترافیکی را می توان در هر نوع دمایی اجرا کرد و اجزای آن را ترکیب نمود. زمانی که می گوئیم رنگ سرد به این معنی است که برای ترکیب رنگ با اجزای آن پیش از به کاربردن نیاز به دمای بالا برای این اختلاط نیست. اما رنگ گرم ترافیکی باید در دمای مشخصی ترکیب شود. و سپس بر روی سطح مورد نظر اجرا گردد.

رنگ ترافیکی

رنگهای ترافیکی باید چگونه باشند؟

  • کیفیت رنگ باید به گونه ای باشد که در طول شب نیز به چشم آید.
  • رنگ باید از درخشش کافی برخوردار باشد.
  • در هر زمانی قابلیت تشخیص و دیدن داشته باشد.
  • مقاومت بالا در برابر آسیب ها و عوامل طبیعی داشته باشد.
  • مقاومت در برابر تردد بالای خودرو و انسان

رنگ های سرد و گرم ترافیکی ژیوان

ویژگی های خاص رنگهای سرد و گرم ترافیکی ژیوان سبب علاقه مشتریان به استفاده از آنها در پروژه های بسیاری شده است. آنچه در دیبا نقش ژیوان در حال وقوع است، تمرکز بر استاندارد های داخلی و بین المللی بر پایه تجهیزات مدرن و فرمولاسیون تازه و خاص است. ما به حفظ حداکثری در سلامت محیط زیست می اندیشیم و مرغوبیت اصیل رنگ ها را مورد توجه قرار داده ایم. اجرای پروژه های ژیوان به دست توانمد نیروی مجرب و مهندسین ماهر صورت میگیرد. شما هم می توانید.

رنگ ترافیکی

ویژگی های خاص رنگ های سرد ترافیکی و گرم ترافیکی ژیوان

  1. سرعت خشک شوندگی فوق العاده بالا و مناسب برای پروژه های بازسازی و در دست استفاده.
  2. مقاومت عالی در برابر تغییرات آب و هوایی و فشار بادی.
  3. مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب به رنگ.
  4. مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار، آلودگی و چربی ها.
  5. پوسته نشدن.
  6. عدم تغییر کیفیت رنگ.
  7. دانه بندی و فام رنگ بسیار عالی.
  8. مناسب برای بزرگراه ها و مسیر های پر تردد.

رنگ ترافیکی

روش اجرای رنگ های ترافیکی

  • اجرا به روش دستی: از روش های معمول و سنتی در ترسیم رنگهای ترافیکی اجرا به روش دستی است. در این روش های دستی از غلطک و کاردک و قلم مو استفاده می شود. اصولا این شیوه مناسب برای پروژه های بسیار کوتاه و غیر ضروری مانند رنگ آمیزی باغچه است. از این روش اعمال رنگ در پروژه های حساس و ترسیم علائم افقی در خیابان های سطح شهر ها استفاده نمی شود.
  • اسکرید: یکی از روش های بسیار خوب و مناسب اعمال رنگ به روش اسکرید است. در این روش قابلیت ترسیم در ضخامت های بسیار بالا نیز وجود دارد. در این سبک رنگ مخلوط مذاب بر سطح مورد نظر به طور یکنواخت اجرا می گردد. این روش بسیار سریع است و در دیبا نقش ژیوان به شکلی حرفه ای انجام می شود.

رنگ ترافیکی

  • اسپری: از پر مخاطب ترین روش های اعمال رنگ های ترافیکی اسپری است. این روش بسیار مناسب برای آزاد راه ها و بزرگراه ها و البته فضای داخل شهر است. در این روش با استفاده از ماشین آلات خاص و مناسب رنگ را بر روی آسفالت اسپری می کنند. ضخامت رنگ در این روش چندان نمی تواند بالا باشد.
  • اکستروژن: این سبک اعمال رنگ نیز بسیار مرسوم و مناسب است. در این روش با استفاده از ماشین آلات مخصوص بر روی زیر آیند هایی که باپرایمر پوشیده شده اند خطوط منقطع را اعمال می کنند. در این روش رنگ را پس از مخلوط کردن با اجزای آن در گرم کن هایی خاص حرارت می دهند تا مذاب شود.

رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی سرد

معمولا از آن برای خط کشی های ممتد و منقطع در فضای داخل و خارج شهر استفاده می شود. این رنگ برای انواع دما ها و خیابان ها مناسب است و کاربرد بسیاری دارد. رنگهای ترافیکی سرد با سرعت خشک شوندگی مناسب و انعطاف بسیار خاصی که دارند از رنگ های محبوب برای ترسیم علائم افقی و خط کشی حریم جاده ها هستند. ما در دیبا نقش ژیوان انواع رنگ های سرد ترافیکی را در بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می دهیم.انواع رنگهای سرد ترافیکی:

  • رنگ سرد بر پایه رزین آکریلیک دوجزئی
  • رنگ سرد بر پایه رزین کلروکائوچو
  • رنگ سرد بر پایه اپوکسی دوجزئی
  • رنگ سرد پلی یورتان دو جزئی
  • رنگ سرد بر پایه رزین های اکریلیک ترموپلاست

رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی گرم

این رنگ سرعت خشک شوندگی فوق العاه بالایی دارد و مناسب برای خط کشی آزاد راه ها و بزرگراه هایی است که در دست استفاده هستند. این رنگ مناسب برای مکان هایی است که تردد بسیار بالایی دارند و امکان مسدود کردن محدوده در مدت طولانی وجود ندارد. این رنگ مقاومت بسیار بالا و کیفیت فوق العاده خوبی را ارائه می دهد. انواع رنگهای ترافیکی گرم:

  • رنگ هیدروکربنی گرم
  • رنگ اپوکسی گرم
  • رنگ آلکیدی گرم

رنگ ترافیکی بتنی

گستره تولید رنگ های ترافیکی به نسبت محل استفاده و نوع استفاده متفاوت است. طی سالهای گذشته این صنعت به کلی دگرگون شده است و در سبک های گوناگون شاهد تولیدات ویژه رنگ های ترافیکی هستیم. اصولا رنگ ترافیکی رنگی با خصوصیت هایی مشخص برای استفاده در سطح شهر است. از این رنگ ها برای خط کشی و ترسیم بر خیابان ها استفاده میشود. این ترسیمات گاه نماد و نشانه هستند و گاه تنها خطوطی که البته همگی برای عابران و رانندگان حاوی مفاهیم هستند.

رنگ ترافیکی

این رنگ ها چهره بی روح شهر را تغییر می دهند و به رنگ تیره سطح زمین روح می بخشند. بنابراین در اولویت نخست شاهد انتقال مفاهیم و جلوگیری از اشتباهات رانندگی هستیم. اما در اولویت دوم بحث زیبا سازی شهر نیز مطرح میشود. هر دو بسیار مهم و اساسی هستند. در رابطه با تولید و اجرای رنگهای ترافیکی در میان قوانین راهنمایی و رانندگی نیز مواردی دیده میشود که باید رعایت شوند.

اما سطوحی که ممکن است بر روی آن ها رنگ آمیزی کنیم متفاوت هستند. یکی از آن ها بتن است و بسیار رایج و پر استفاده هم هست. حتما شما هم به خیابان ها و سطوح بتنی در سطح شهر ها برخورده اید. رنگ ترافیکی مناسب برای بتن نیز از انواع رنگهای ترافیکی است.

رنگ ترافیکی بتن چیست؟

در میان طیف رنگهای ترافیکی که هر یک مناسب برای استفاده در ویژگی خاصی هستند این رنگ نیز به چشم میخورد. اگر نیاز به خط کشی سطح بتنی دارید و مثلا پارکینگ، زمین بازی یا خیابان کوچه شما بتنی است حتما باید از رنگ ترافیکی بتنی استفاده کنید. کف سازی و بتن ریزی در کف سوله یا مکان های این چنینی نیز وجود دارند.

برای خط کشی و ترسیم علائم افقی در این مکان نیاز به رنگ ویژه ای دارید که رنگ ترافیکی بتن است. به یقین جداول بتنی در سطح شهر را دیده اید که رنگ شده اند. باید بدانید این رنگ مخصوصا برای بتن تولید می شود و درصد جذب آلودگی های محیط در این رنگ ها بسیار کاهش یافته است.

رنگ ترافیکی

ویژگی های رنگ ترافیکی بتن

  • پوشش مناسب سطح بتن و کاور کامل
  • مقاومت در برابر تردد بالای احتمالی
  • مقاومت در برابر تردد ماشین آلات سنگین و فشار مکانیکی بسیار بالا
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نامسائد
  • مقاومت در برابر جذب روغن و مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر اشعه های خورشید
  • سرعت خشک شوندگی بالا
  • انعطاف پذیری بسیار مناسب

ویژگی های رنگ ترافیکی بتن ژیوان

این رنگ ها بر پایه مواد اولیه گوناگونی طراحی و تولید می شوند. برای نمونه بر پایه رزین اکریلیک، ترموپلاست، کلروکائوچو  و وینیلی تولید میشوند. رنگهای ترافیکی به نسبت دما به 2 دسته کلی تقسیم میشوند که سرد و یا گرم هستند. این رنگ به سرعت خشک میشود و سرعت بسیار بالایی در این زمینه دارد. مقاومت بسیار عالی در برابر عوامل طبیعی مانند باران، طوفان و سیل نیز از ویژگی های عالی این رنگ است.

تکنولوژی تولید روز سبب ایجاد مرغوبیت استثنائی در رنگهای ترافیکی بتنی ژیوان گشته است. این رنگ کاملا مناسب و عالی برای استفاده در سطوحی است که با بتن پوشیده شده اند. در نهایت شاهد ظاهری یکپارچه و زیبا خواهید بود که مقاومت فیزیکی بالایی نیز دارد.

رنگ ترافیکی 

نحوه اجرا

رنگهای ترافیکی بتنی نیز قابلیت اجرا به انواع روش های سنتی و روش های مدرن را دارد. این رنگ را میتوان در ماشین آلات صنعتی و مخصوص رنگ آمیزی سطح زمین نیز به کار برد. که این روش اجرا با توجه به محل اجرا، وسعت اجرا و ویژگی های دمایی و آب و هوایی تعیین خواهد شد. متخصصان ما در دیبا نقش ژیوان به شما عزیزان مشاوره رایگان خواهند داد.

رنگ ترافیکی

شرکت دیبا نقش  ژیوان  با اولویت قرار دادن کیفیت و استاندارد های جهانی تلاش دارد بهترین محصولات را ارائه دهد. رنگهای ترافیکی شرکت دیبا نقش ژیوان اکنون بر بستر جاده ها نقش بسته اند و امتحان خود را پس داده اند. استفاده از تجهیزات مدرن و نوین سبب تولید رنگ هایی با کیفیت عالی شده اند.اگر به دنبال بالاترین سطح استاندارد ها هستید ما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی

 

 

https://cutt.ly/AwthC9td https://cutt.ly/AwthC9td
https://b2n.ir/y05733 https://b2n.ir/y05733

12 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *